Rabu, 26 Mei 2010

GANGSTER DAN RASUAH !

Pejabat EXCO Selangor digunakan untuk pertemuan dan mengatur perjalanan kegiatan KONGSI GELAP dan Gengster

Dakwaan WEE CHOO KEONG, Ahli Parlimen PKR Wangsa Maju yang mendedahkan budaya gengster dan rasuah dalam DAP Selangor sangat membinbangkan.Malah Pejabat EXCO Selangor pun dijadikan tempat berkumpul kumpulan gengster.Ini amat memeranjatkan.Lebih memalukan EXCO terbabit menyalahgunakan kuasa untuk melindungi kegiatan gengster dengan kedudukan yang dia ada.Ini skandal besar kerajaan Pakatan Rakyat.
Dakwaan ini dibuat bukan oleh ahli Barisan Nasional tetapi oleh Ahli Parlimen PKR sendiri !. Maka tidak timbul soal konspirasi menjatuhkan DAP.Tetapi kenyataan ini perlu dijawab oleh pemimpin DAP dan kerajaan Pakatan Rakyat.Betul ke salah bukan persoalan tetapi bila sudah ada pendedahan maka kena bertanggungjawab dengan dakwaan.
Seorang EXCO kerajaan Negeri dipercayai Ronnie Liu telah menjadikan pejabatnya sebagai tempat perbincangan kumpulan kongsi gelap mengatur perjalanan kegiatan mereka seperti pusat hiburan,karaoke,ruah urut,tempat pelacuran,dadah, hinggalah kepada kegiatan mencuri pasir dan penjualan vcd lucah.
Sebab itu jelas kenapa mudah sangat lesen pusat hiburan diluluskan,kalau dulu mengikut maklumat MKN hanya ada 1360 pusat hiburan di Selangor tapi sejak Pakatan Rakyat memerintah sekarang sudah meningkat menjadi 3650 pusat hiburan.Agak memeranjatkan ! Cuma dalam masa 16 bulan memerintah pusat hiburan boleh meningkat menjadi 3 kali ganda.Siapa yang hendak bertanggungjawab.


Mengikut maklumat MKN,dulu cuma ada 1360 pusat hiburan tapi sejak Pakatan Rakyat memerintah sudah meningkat TIGA KALI GANDA menjadi 3650 pusat hiburan di Selangor.


Kalau betullah angka ini bermakna Selangor sudah menjadi syurga maksiat.Siapa yang kisah? Rakyat Selangor nampaknya tidak berapa kisah sebab kita tidak pernah dengar bantahan rakyat kepada kerajaan negeri.Rakyat Selangor kena ingat ancaman gejala kerosakan akhlak berpunca daripada pusat hiburan yang tidak dikawal yang tumbuh bagai cendawan lepas hujan.Kesannya penjualan arak berleluasa tanpa kawalan.
Ronnie Liu juga telah menyelamatkan rakan kongsi gengster daripada penguatkuasaan PBT apabila mengarahkan penguatkuasa MBSA memulangkan rampasan arak ke kedai serbaneka yang menjual minuman keras.Alasannya cukup mudah minuman yang dirampas bukan sebahagian dari arak sebab kandungan alkohol cuma 15 peratus.Apa punya bodoh Ronnie Liu, kalau namanya sudah Carlsberg dan Tiger sama ada dalam tin atau botol, minuman ini tetap keluarga arak yang boleh memabukkan.
PAS baru cadang hendak kawal penjualan arak pun dah dibedal dengan Ronnie Liu.Belum pun sebut nak tutup kilang seperti janji PRU 12 dulu.Hasan Ali and the geng tidak berani hendak tentang lebih-lebih takut hilang jawatan EXCO.MB pun menyebelahi Ronnie Liu.Pelik PAS lebih takut kehilangan jawatan didunia daripada melaksanakan perintah Allah.Tahniah ! Bila Hasan Ali dan PAS jadi TAUKE BIR sama dengan DAP


Cakap tak serupa bikin !!!
Hasan Ali + Khalid Ibrahim + Ronnie Liu = TAUKE BIR !!!


Bukan ini sahaja kesalahan Pakatan Rakyat Ronnie Liu ( DAP ), sekali lagi didakwa meluluskan 83/172 kerja bernilai RM 500 ribu secara terus kepada seorang kontraktor cina bernama Wang Chuan How amat mengejutkan.Ini bukan kroni lagi tapi sah agaknya syarikat milik sendiri.Ini bukan rasuah tapi bapak rasuah.Nasib baik Ronnie Liu ( DAP ) yang buat, kalau kerajaan yang buat lumat dikerjakan.Ronnie Liu tak berani buat laporan kepada Polis, lepas didesak oleh presiden PKR baru berani buat.
Ini belum kes Rodziah yang didakwa salah guna peruntukan mencecah RM 375,000 seperti didakwa dalam media baru2 ini.Rodziah beri peruntukan kepada 7 syarikat yang berkait, rekod hakmiliknya dipercayai seorang yang bernama Saadon.Siapa Saadon nie? Kronilah siapa lagi ! Sampai Rodziah menaruh kepercayaan yang teramat sangat..Ronnie bapak rasuah manakala Rodziah ibu segala rasuah !!!
Ini belum lagi isu pasir, amat memalukan bila Khalid Ibrahim dengan sombong menyatakan dihadapan DYMM Sultan Selangor, sasaran kerajaan negeri untuk kutipan pasir ialah sebanyak RM 150 juta.Bila dibentangkan baru--baru ini cuma dapat kutip RM 4.4 juta.Peliknya tidak mungkin pengeluaran pasir di Selangor hanya sebanyak tu, Azmin Ali ( PKR ) menyatakan rasa MALU atas kegagalan Kerajaan Pakatan Rakyat menguruskan ekonomi negeri Selangor terutama dengan kutipan pasir yang jauh tersasar daripada jangkaan.Memang tidak masuk akal.


Azmin Ali ( PKR ) malu dengan prestasi ekonomi Selangor bila kutipan pasir hanya RM 4.4 juta dari jangkaan awal RM 150 juta.


Iskandar bagi alasan, jumlah itu hanya kutipan syarikat yang sah dilantik dan urusan kutipan pasir yang tidak sah dia tidak bertanggungjawab..Iskandar jangan main2 ini tugas EXCO yang perlu dilaksanakan, kalau ada kecurian pasir EXCO kena kuatkuasakan undang-undang dan jangan lepas tangan.Lainlah kalau Iskandar juga dapat habuan berjuta-juta !!!
Maknanya gengster curi pasir terus berleluasa tanpa takut ancaman penguatkuasaan.Kerana bapak gengster Ronnie Liu dengan kerjasama intimnya dengan Iskandar terus menjadi penyelamat dan pelindung kumpulan gangster nie.
Kalau macam nielah keadaan Kerajaan Pakatan Rakyat memerintah negeri Selangor alamat terlingkuplah ekonomi kerajaan negeri.Meranalah rakyat negeri Selangor.

BANGUNLAH WAHAI RAKYAT NEGERI SELANGOR JANGAN NANTI BILA DH TERJUAL NEGERI INI KEPADA GENGSTER DAN BANGSA LAIN BERU NAK SEDAR.BUATLAH KEPUTUSAN SEBELUM TERLAMBAT !!!

Tiada ulasan: