Ahad, 2 Mei 2010

Polis panggil semula tiga saksi kes remaja mati tertembak

SHAH ALAM 2 Mei - Tiga saksi dalam siasatan kes kematian remaja lelaki berumur 15 tahun, Aminulrasyid Amzah, akibat terkena tembakan polis Isnin lepas, dipanggil semula oleh polis untuk memberikan keterangan lanjut berhubung insiden itu.

Ketiga-tiga saksi itu ialah saksi utama yang merupakan rakan kepada Aminulrasyid yang berada bersama remaja itu ketika kejadian berlaku dan dua anggota keluarga remaja itu.

Mereka yang ditemani tiga orang peguam iaitu N. Surendran, Fadia Nadwa Fikri dan Farhana Abdul Halim tiba di perkarangan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor di sini kira-kira pukul 11.45 pagi tadi dan keluar pada kira-kira pukul 1.10 tengah hari.

Ketika ditemui pemberita, Surendran berkata, keterangan saksi utama telah direkodkan oleh DSP Nazri Zawawi manakala keterangan dua lagi saksi direkodkan oleh ASP Halim Ismail.

Katanya, ketiga-tiga saksi dipanggil semula untuk memberi keterangan lanjut atas arahan Peguam Negara, Jumaat lepas yang mahu siasatan lebih lengkap dijalankan berhubung insiden itu.

Beliau berkata, pihaknya dimaklumkan oleh polis mengenai perkara itu semalam tetapi meminta polis merakamkam keterangan ketiga-tiga saksi hari ini disebabkan rakan remaja itu masih berada dalam keadaan trauma.

Dalam kejadian pada pukul 2 pagi, Isnin lalu, Aminulrasyid mati terkena tembakan yang dilepaskan polis yang mengejar kereta yang dipandu remaja itu sepanjang enam kilometer pada kadar kelajuan tinggi sebelum terbabas di Seksyen 11 di sini. Rakan remaja itu sempat melarikan diri. - Bernama

Tiada ulasan: