Ahad, 9 Mei 2010

Sila dedah nama pegawai seleweng

KUALA SELANGOR – Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, semalam, meminta Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam, supaya mendedahkan nama pegawai atasan Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) yang didakwanya menyeleweng dan mengamalkan rasuah.

Beliau berkata, Manikavasagam perlu mendedahkan nama pegawai berkenaan dengan segera dan membuat laporan polis agar Kerajaan Negeri dapat mengambil tindakan sewajarnya.

Katanya, Manikavasagam tidak harus bimbang untuk menyampaikan maklumat mengenai sebarang bentuk penyelewengan yang disyaki supaya Kerajaan Negeri dapat menjalankan siasatan.

“Kalau betul berlaku ada orang yang berlaku rasuah, terus sahaja buat repot kepada polis. Kerajaan Negeri juga akan mengambil tindakan. Tetapi perlu dibuat penyelidikan dahulu, Kalau kita kata orang tu salah, mesti kena periksa terlebih dahulu,” katanya kepada media selepas merasmikan Seminar Motivasi Murid Sekolah Tamil Daerah Kuala Selangor di sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan akhbar semalam yang memetik Manikavasagam sebagai berkata bahawa pegawai atasan KSSB mengamalkan terlalu banyak rasuah dan perkara itu perlu dibersihkan segera oleh Abdul Khalid.

Manikavasagam juga memberi masa 72 jam bermula semalam kepada Khalid untuk mengambil tindakan segera terhadap pegawai yang dimaksudkannya itu sebelum beliau mendedahkan nama pegawai yang terlibat.

Sementara itu, Abdul Khalid menafikan dakwaan bahawa abangnya, Abdul Rahman Ibrahim mempunyai kepentingan dalam KSSB dan berkata ia sebuah syarikat yang dimilki sepenuhnya oleh Kerajaan Negeri melalui syarikat Menteri Besar Incorporated.

“Kena cari bukti terlebih dulu,sekiranya betul, tangkap saja sebab ini penting kerana Kumpulan Semesta keuntungannya akan diberikan juga kepada ketua kampung dan JKKK. Dia (Manikavasagam) perlu keluarkan bukti sepenuhnya dan jangan tunggu-tunggu,” katanya

Tiada ulasan: