Jumaat, 28 Mei 2010

Tak wajar tuduh UMNO - Kayveas

BATU GAJAH 28 Mei - Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk Dr. M. Kayveas (gambar)berkata, S. Vell Pari tidak wajar mengeluarkan tuduhan biadab terhadap UMNO kerana MIC selama ini telah diberi tanggungjawab oleh Barisan Nasional (BN) untuk menjaga kepentingan kaum India.

Katanya, selama ini apa juga peruntukan serta bantuan kepada kaum India hanya disalurkan melalui MIC berdasarkan keyakinan BN kepada parti itu walaupun PPP sendiri mewakili lebih 40 peratus kaum tersebut.

"Kalau hendak buat program melalui Yayasan Strategik, peruntukan semua melalui MIC dan bantuan Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) juga melalui MIC.

"Sekarang, siapa yang buat salah? Jadi, soal itu saya serah kepada mereka kerana antara mereka lebih tahu kerana saya tidak mahu nanti mereka kata saya campur tangan hal mereka pula," katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat PPP negeri di sini hari ini.

Beliau menyatakan demikian ketika diminta mengulas kenyataan biadab Vell Pari yang merupakan anak Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu dan juga desakan oleh Gerakan Anti Samy Vellu (GAS) yang mahu beliau berundur.

Menurut Kayveas, masalah dalaman MIC itu tidak harus terus dijadikan sebagai 'perang media' tetapi perlu diselesaikan secara baik oleh Samy Vellu dan MIC sendiri.

Tiada ulasan: