Ahad, 4 Julai 2010

Jangan jadi 'makhluk dua alam' - Zahid


Dr. Ahmad Zahid Hamidi menyampaikan sumbangan UMNO Bahagian Kuala Krau kepada pelajar dari Pusat Pemilihan Dalam Komuniti Jengka 19 dan Jengka 21 selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Kuala Krau, Temerloh, semalam.


Ahli-ahli UMNO diingatkan supaya tidak menjadi 'makhluk dua alam' kerana sikap sedemikian boleh menjadi senjata untuk pembangkang melemahkan parti pada pilihan raya umum akan datang.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menegaskan, perbuatan menikam dari belakang adalah antara faktor yang melemahkan UMNO selain menjadi senjata kepada pembangkang sebagai bahan kempen dalam pilihan raya.

Katanya, pembangkang sebenarnya tidak mempunyai kekuatan tetapi sikap bermuka-muka ahli UMNO membuka ruang dan kekuatan kepada pembangkang.

"Sikap ahli UMNO seperti itu sengaja menempah musibah dan menyebabkan parti berada seperti telur di hujung tanduk.

"Sebenarnya kita boleh memenangi semula beberapa negeri yang terlepas kepada pembangkang pada pilihan raya umum akan datang jika kita membuang sikap menikam dan memburuk rakan-rakan dalam parti," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Temerloh di Dewan Tun Razak di sini hari ini.

Turut hadir, Ketua UMNO Bahagian Temerloh, Datuk Mohd. Sharkar Shamsuddin dan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah yang juga Timbalan Ketua UMNO bahagian itu.

Ahmad Zahid kesal dengan sikap sesetengah ahli dan pemimpin UMNO yang menyalahgunakan teknologi maklumat seperti Internet, e-mel, blog dan Facebook untuk mendedahkan pelbagai keburukan pemimpin UMNO yang mereka tidak senangi.

"Tulisan yang memburukkan pemimpin terbabit akan dicetak oleh pembangkang dan digunakan untuk kepentingan politik mereka terutama pada pilihan raya.

"Semasa berkempen, pembangkang akan berkata, bukan kami yang memburukkan calon atau pemimpin UMNO tetapi ia didedahkan sendiri ahli-ahli parti menerusi Internet, blog, Facebook dan sebagainya," katanya.

Terdahulu dalam ucapannya, beliau menasihatkan pemimpin bahagian dan cawangan supaya mengikis sikap sombong dan zalim kepada masyarakat akar umbi

Tiada ulasan: