Ahad, 4 Julai 2010

Pelan peralihan Samy Vellu disokong

Pergerakan Pemuda, Wanita, Putera dan Puteri MIC hari ini menyatakan sokongan penuh kepada pelan peralihan kuasa presiden parti itu, Datuk Seri S. Samy Vellu.

Mereka juga berjanji untuk menyokong kepimpinan Presiden MIC tersebut berdasarkan pengalamannya yang begitu luas dan mampu memberikan yang terbaik kepada kesejahteraan parti.

Walaupun terdapat beberapa individu yang tidak berpuas hati terhadap presiden itu sehingga mengadakan Gerakan Anti-Samy Vellu (GAS), beribu-ribu ahli MIC dari seluruh negara pula sebulat suara menyokong penuh kepimpinannya dengan melaungkan Hidup Samy Vellu di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Pada perhimpunan agung keempat-empat sayap MIC itu, Ketua Pemudanya, T. Mohan berkata, GAS bererti Gerakan Angkatan Sendiri yang dahagakan publisiti murahan dan tidak mempunyai motif yang baik.

Beliau berkata demikian pada majlis perasmian Perhimpunan Agung Pergerakan Wanita, Pemuda, Putera dan Puteri di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Sementara itu kata Mohan, Pemuda kini memberi keutamaan dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 dan berhasrat untuk memenangi semula semua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen yang pernah dimiliki Barisan Nasional (BN).

Tiada ulasan: