Ahad, 4 Julai 2010

Pemuda MCA buat laporan polis terhadap Ibrahim

Pergerakan Pemuda MCA hari ini secara serentak membuat laporan polis terhadap Pengerusi Persatuan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali dan terbitan Suara Perkasa berhubung siaran artikel bertajuk Tahan Ka Siong di bawah ISAdalam edisi sulungnya, yang disifatkan sebagai berbaur hasutan.

Laporan polis itu dibuat Ketua Pemuda MCA Selangor, Dr. Kow Cheong Wei (Selangor) dan Ketua Pemuda MCA Wilayah Persekutuan, Chiew Lian Keng pada pukul 3 petang di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini.

Mereka meminta polis menjalankan siasatan terhadap Ibrahim dan Suara Perkasa di bawah Akta Hasutan 1948 serta mengambil tindakan sewajarnya terhadap pihak terbabit.

"Pemuda MCA Wilayah Persekutuan dan Selangor berasa tidak puas hati terhadap rencana Suara Perkasa yang melabelkan Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr. Wee Ka Siong sebagai ekstremis," kata Cheong Wei kepada pemberita selepas membuat laporan di sini hari ini.

Akhbar itu, dalam edisi sulungnya, menyiarkan artikel muka depan menggesa kerajaan menahan Ka Siong yang juga Timbalan Menteri Pelajaran di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana mempersoalkan hak orang Melayu.

Tiada ulasan: