Rabu, 30 Jun 2010

GAS ‘tutup kedai’ jika Samy dapat majoriti

KUALA LUMPUR 30 Jun – Penganjur Gerakan Anti-Samy Vellu (GAS), V. Mugilan berjanji akan ‘tutup kedai’ jika Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu mendapat sokongan penuh kira-kira 3,600 ketua cawangan dari seluruh negara.

Namun, menurutnya, Samy Vellu harus bersetuju mengadakan pemilihan secara undi rahsia seperti yang dilakukan oleh MCA sebelum ini.

“Beliau harus bersetuju untuk mengadakan undi rahsia bagi membolehkan kesemua ketua cawangan di negara ini membuat pemilihan sekali lagi.

“Jika beliau mendapat sokongan majoriti, saya berjanji GAS akan ‘tutup kedai’ dan tidak lagi menganjurkan sebarang perhimpunan menggesa beliau meletak jawatan. Saya akan akui bahawa beliau adalah hero masyarakat India di negara ini,” katanya di sini hari ini.

Sebelum itu beliau bersama bekas Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC), G. Kumar Aamaan membuat laporan polis terhadap Samy Vellu dengan mendakwa Presiden MIC itu menyalahgunakan dana yang diperuntukkan kepada Institut Pembangunan Pendidikan Maju (MIED) iaitu entiti kewangan parti itu.

Dalam laporan itu, beliau mendakwa MIED yang diterajui oleh Samy Vellu mengalami kerugian sebanyak RM12,447,380 pada 2009 dan RM15,625,326 pada 2008.

Tiada ulasan: