Rabu, 30 Jun 2010

Pelantikan Azmin ada agenda tersembunyi

KUALA LUMPUR 29 Jun - Pergerakan Puteri UMNO menyifatkan pelantikan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Selangor adalah satu usaha terancang bagi menjatuhkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Selain itu, Ketuanya, Rosnah Abd. Rashid Shirlin berpendapat, pelantikan berkenaan juga sebagai langkah menyediakan laluan kepada 'orang tertentu' untuk mengepalai kerajaan negeri yang kini diketuai oleh Abdul Khalid sebagai Menteri Besar.

"Agenda tersebut telah lama dirancang dan hanya menunggu masa sesuai untuk direalisasikan bagi memenuhi cita-cita orang penting Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas pelantikan Azmin sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Selangor yang dilihat oleh pelbagai pihak boleh menimbulkan suasana kucar-kacir di negeri itu.

Rosnah turut menyifatkan tindakan melantik Anwar sebagai Penasihat Ekonomi Selangor memperkecilkan kebolehan Abdul Khalid yang merupakan bekas tokoh korporat.

"Umum juga tidak mengetahui apakah idea serta sumbangan Anwar untuk membangunkan ekonomi negeri jajahan PKR sejak pelantikan itu.

"Pelantikan Azmin ternyata menyerlahkan lagi agenda tersembunyi dan menunjukkan sikap tidak menghargai kepercayaan yang mereka berikan kepada Abdul Khalid ketika kerajaan negeri pakatan itu dibentuk," ujarnya.

Sehubungan itu, Rosnah mahu rakyat membuka mata melihat perkembangan politik Selangor yang jelas mementingkan agenda peribadi dan tidak menghormati orang lain.

"Akan ada lagi mangsa yang akan menjadi 'kambing hitam' semata-mata untuk memberi laluan kepada agenda peribadi kumpulan tersebut yang ingin mendominasi pakatan pembangkang.

" Kami juga hairan dengan rakan-rakan pakatan pembangkang yang seolah-olah tunduk terhadap peralihan pucuk pimpinan politik negeri tersebut," katanya.

Tiada ulasan: