Rabu, 30 Jun 2010

'Serahkan kepada saya tentukan apa yang terbaik buat Sabah'

KOTA KINABALU 29 Jun - Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan bahawa beliau masih belum membuat apa-apa keputusan berhubung dakwaan akan berlaku perubahan kepimpinan di negeri ini.

Perdana Menteri berkata, semua pihak perlu memberi tumpuan untuk memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat dan bukannya berasa teruja tidak tentu fasal.

''Serahkan kepada saya untuk menentukan apa yang terbaik buat Sabah," katanya kepada pemberita selepas mengadakan tinjauan mesra di Pasar Lido di sini hari ini.

Hadir sama Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman dan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Tan Sri Bernard Dompok.

Perdana Menteri diminta mengulas laporan laman-laman web yang mendakwa akan berlaku perubahan kepimpinan di negeri ini.

Najib berkata, laporan seumpama itu banyak muncul sejak kebelakangan ini kerana berlaku banyak isu politik dalaman.

''Nasihat saya adalah lebih baik bagi tumpuan kepada rakyat. Tunjukkan kita parti yang prihatin kepada masalah rakyat Sabah. Ini yang paling penting," tegasnya.

Mengenai wujud desakan daripada parti komponen khususnya di negeri ini berhubung pengagihan kerusi pilihan raya, Perdana Menteri berkata, keadaan itu berlaku disebabkan desakan akar umbi.

Beliau menambah, berdasarkan perlembagaan parti, semua pihak mempunyai hak untuk mengemukakan tuntutan dan desakan, tetapi ia mesti tertakluk kepada semangat dan permuafakatan BN.

Pengerusi BN itu juga menafikan keadaan itu sebagai satu masalah besar yang tidak lagi boleh dikawal.

''Walaupun ada sedikit perbezaan pendapat, tetapi macam mana pun saya percaya, apabila sampai masanya, mereka akan patuh kepada keputusan pucuk pimpinan Dewan Tertinggi BN," katanya.

Mengenai laporan lebih ramai belia bukan Melayu mendaftar sebagai pemilih berbanding belia Melayu, Najib berkata, keadaan itu berkait rapat dengan soal kesedaran politik dan tanggungjawab mereka.

Tiada ulasan: