Rabu, 23 Jun 2010

Murugiah jumpa PM

KUALA LUMPUR 23 Jun - Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk T. Murugiah bercadang menemui Datuk Seri Najib Tun Razak bagi mendapatkan pandangan berhubung pelan masa depan beliau.

Menurutnya, keputusan itu dibuat ekoran gesaan penyokong-penyokongnya selepas mendengar nasihat Perdana Menteri baru-baru ini.

''Pada Perhimpunan Agung Parti Progresif Penduduk, Ahad lalu, Perdana Menteri menasihatkan semua pemimpin Barisan Nasional tidak bertelagah secara terbuka sebaliknya mesti fokus menghadapi cabaran sebenar iaitu parti pembangkang.

''Saya menerima banyak maklum balas daripada penyokong saya selepas nasihat Perdana Menteri itu," katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Majlis Perasmian Kempen 'Go-Green Eco-Education' anjuran Yayasan Pembangunan Sekolah Tamil dan Yayasan Keamanan Sedunia di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (SRJK) Tamil Jalan Fletcher di sini hari ini.

Dalam pada itu, Murugiah menjelaskan beliau menceburi arena politik untuk berjasa kepada masyarakat di negara ini.

''Saya tidak ada masa untuk bergaduh dengan sesiapa,'' katanya.

Sementara itu, beliau mencadangkan agar kerajaan menukar nama sekolah itu kepada SRJK (T) Datuk Seri S. Samy Vellu

Katanya, sumbangan Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu kepada masyarakat India terutamanya kepada sekolah Tamil terlalu banyak.

''Oleh itu, sudah sampai masanya kerajaan melakukan perkara itu kerana sebelum ini banyak jalan dan sekolah ditukar nama sempena pemimpin-pemimpin ulung negara.

'' Samy Vellu juga akan meletak jawatan dalam masa terdekat ini, maka kita harus mengenang budinya dan menukar nama sekolah itu sebelum beliau beredar dari arena politik,'' ujarnya.

Katanya, guru besar sekolah tersebut serta Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) juga menerima baik cadangan itu.

Tiada ulasan: