Isnin, 28 Jun 2010

Pelantikan Azmin tidak selesai isu rakyat

LUMUT 28 Jun - Pelantikan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Selangor tidak mampu menyelesaikan masalah dihadapi rakyat negeri itu.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, PKR sentiasa mencari jalan dengan mengamalkan politik murahan semata-mata bagi mendapatkan sokongan rakyat.

"Mereka mencari publisiti murahan itu dengan harapan rakyat sentiasa mengingati PKR walaupun parti itu tidak menunaikan janji kepada rakyat semasa Pilihan Raya Umum 2008 lalu," katanya selepas merasmikan Persidangan Padi Kebangsaan di Swiss Gaden Golf Resort & Spa di sini hari ini.

Beliau mengulas pelantikan Azmin sebagai Pengerusi PKR negeri Selangor bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semalam.

Noh berkata, sesiapa pun yang dilantik, sama ada Azmin atau Khalid tidak akan membawa perbezaan kepada penduduk Selangor.

"Mereka (PKR) masih tidak boleh tunaikan janji kepada rakyat dan sering menyusahkan Kerajaan Pusat," katanya.

Ujar Noh, sebagai contoh Kerajaan Selangor masih tidak meluluskan tanah bagi melaksanakan program Empangan Langat Dua yang menyalurkan bekalan air dari Pahang ke Selangor.

Menurutnya, projek tersebut sudah bermula sejak Mei lalu dan jika projek itu tidak dilaksanakan segera, Selangor dan Wilayah Persekutuan akan menghadapi krisis air pada 2014.

Jelas beliau, matlamat kerajaan negeri ialah untuk menggagalkan projek tersebut kerana isu air menjadi senjata politik kerajaan Selangor sekarang.

"Ini menunjukkan ketidakmampuan pakatan pembangkang untuk mentadbir Selangor."

"Saya tidak hairan kerana lebih banyak sandiwara yang akan dibuat oleh pembangkang selepas ini," katanya.

Tiada ulasan: